خودنویـــ ـــ ـــس

دست نوشته های خودم

خودنویـــ ـــ ـــس

دست نوشته های خودم

عجیب بود ...

یعنی بگم خودمم باورم نمی شد چی شده بود به خدا حق دارم ! چند روز قبل دیدم شرکت ها یکی به یکی دارن می گن دفاتر فروشمون قطع شدن ! نمی دونم چه اتفاقی افتاده بود ، هر چی چک می کردم می دیدم مشکل از سرور های شرکت نیست و هر مشکلی هست مربوط می شه به دفاتر . دیگه نمی دونستم چطوری باید این مدیرای دفاتر و متصدی هاش رو تحمل کنم . جواب هیچکدومشون رو نمی دادم و حتی وقتی که زنگ می زدن گوشیمو می گذاشتم روی سکوت ( Silent نگین نمی فهمه ) !
ظهری مجبور شدم به خاطر چک کردن یکی از دفاتر برم به مرکز اصلی شهر و گفتم به بقیه هم سر می زنم . طبق معمول همیشه رفتم به دفتر شرکتی که اول می رم اونجا . وقتی چکش کردم دیدم مشکلی نیست و همه چیز در ظاهر طبیعیه ... ای خدا یعنی چه اتفاقی افتاده که همه ی دفاتر فروش با هم قطع شدن . شک من رفت به اینترنت و زنگ زدم به سرور شایان که مشکل داره تمام دفاتر فروش اول مدرس ما ، لطفاً مشکل رو بررسی کن . رفتم دفتر کارم به بقیه دفاتر هم گفتم مشکل سراسریه . چند دقیقه نشده بود رسیده بودم به دفتر که رئیس شایان زنگ زد و گفت چی می گی مشکل از منه ؛ سرورات مشکل دارن و همه آدرس های اتصال به سرور ( نه Ping شدن به سرور ) رو Block کرده و مشکل دارن . چند تا از دفاتر رو بررسی کردم همین مشکل رو داشتن .
من خیلی سر در گم شده بودم ، یعنی چطوری می شه سرور هائی که مشکل نداشتن یه دفعه ، اونم همگیشون با هم با مشکل برخورد کنن و مسدود بشن ...
راستش شب مهمون بودیم و بازم چندین نفر دیگه زنگ زدن اما جوابشون رو ندادم . ساعت 11 اومدم خونه و نشستم پای سیستم خودم . وصل شدم یکی به یکی به سرور ها و بررسیشون کردم . مشکل ظاهری نداشت مگر توی کد نویسی Apache که یه بخشیش حذف شده بود . نمی دونم چرا و به چه دلیل اما تا تونستم بررسیشون کردم و کدش رو پیدا کردم و دوباره نوشتم . دیگه سر درد گرفتم چون واقعاً گیج کننده شده بود ، اعصابم رو به هم ریخته بود . سیستمم رو خاموش کردم اما سرور رو Config کرده بودم و حتی چند تا رو ریست کردم ...
صبح رفتم به محل کارم و دوباره رفتم چک کنم چرا اینترنتشون مشکل داره . کد ها رو بررسی کردم و دسترسی به اونا رو با 78.38 دوباره Config کردم و وقتی آدرس رو زدم دیدم بالا اومد . خیلی خوشحال شدم و گفتم مشکل حل شده . و واقعاً حل شده بود چون دفاتر همین مشکل رو داشتن و بالاخره درست شدن ... اما غیر از دو دفتر دیگه . یکیشون که 3 تا دفتر جداگانه در محل های مختلف دور از هم داشت که وقتی دیدم فهمیدم من یه اشتباه کردم که اینا همگیشون قطعه ! هیچکدوم از دفاتر اینترنتشون با 78.38 شروع نمی شه . این دلیل شد تا من دوباره سرور رو Config کنم و مشکل حل بشه ...
خیلی واسم جای سوال شده بود و به خودم گفته بودم « اگر نتونم این مشکل رو بر طرف کنم دیگه حرفی از پشتیبانی و سرور و اینا نمی زنم » اما خب بالاخره درست شد ...
نمی دونم چقدر می تونید من رو درک کنین که توی این همه گیری ویری برای آمار ، سیستم ها ، کار های محل کار خودم ، سرور ها ، امتحانات و ... چطوری می تونین همگی رو با هم جواب بدین . و البته اینم یادم رفت بهتون بگم که برای هر کدوم از اینا ، یکی که نه ، چند نفر همش بهتون زنگ بزنن و روی اعصاب باشن چه حالی می شین ؟!
پ.ن اول : اینا رو نگفتم که دلتون واسم بسوزه یا اینکه بگین چقدر کار می کنه یا ... اینا یه بخشی از اتفاقاتی هستن که واقعاً واسم می افتن و من فقط می نویسم . اینکه شما لطف می کنین و میاین می خونین ( که افرادش خیلی محدودن و فقط به کرم خبیث ، سحر خانوم ، کُپُلی ، بهزاد ، ماریه ، خانوم گل ختم می شه ) من از شما سپاسگزارم ...
پ.ن دوم
: اینا واسم در مقابل به اون چیزی که من و پرستو می خوایم واسم هیچه ! دعا کنین همه چیز زودتر حل بشه  شرکت خودم رو هفته دیگه افتتاح کنم ...

نظرات 5 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 http://www.majarahaye2girl.blogfa.com

میگما آئین شرکتت راه افتاد چجوری میخوای بهمون شیرینی بدی؟؟باید واسه اینم راهی پیدا کنی نمیشه از همین خط نت شیرینی رو سر بدی بیاد..؟؟
ولی خداییش عجب مخی داری با اینا کار میکنیا..مواظب احتیاط باش..
پ هفته دیگه شیرینی شرکتتو میخوریم..
ببخشید کارمند بیکاری نمیخواد شرکتت؟؟

حالا واسه اینم یه راهی پیدا می شه :D
غصه نخورین ، یه راهی پیدا می کنم به دوستان شیرینی می دیم :D
چطور عجب مخی دارم ؟ گاگولی اونا رو منظورتونه ؟ :D
به امید خدا ... فعلاً که گیر کردیم واسه یه مکان ... اما تا آخر هفته قرارداد می بندم یه جائی قبلاً سراغ داشتم ...
کارمند بیکار ؟ کارمند با کار چی ؟ سراغ ندارین ؟ :D

سحر سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:48 http://www.majarahaye2girl.blogfa.com

سلام.اینکه تاشب مختو درگیر این مشکل کرده بودی رو میگم..چه حسی داری..
کارمند نمیخوای؟ی پست بیکار که بیایم اونجا مثلا کارمند ی شرکت باشیم..هیچ کارم نکنیم.:دیییی
ازین پستها معمولا تو هر شرکتی هست..بیخیال مزاح بود جدی نگیری ی پست بهمون بدیاااا.توروخدا نمیخوام زحمت نکش..

نه دیگه من کارمند فعال می خوام نه بیکار :D
هنوز می خوام یه فر رو بگیرم که منشیم بشه :D
اونم فعلاً نه بعداً :D
آهان ؛ خب اگه درستش نمی کردم مشکل بود خب ؛ باید درستش می کردم :D

کپل بانو چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 23:48

نیست من خیلی سر میزنم!

با معرفتی :D

سحر دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 http://www.majarahaye2girl.blogfa.com

سلام.من آپ کردم.از تفکرات خودم نوشتم بیا بخون.نظرتوهم بگو اصلاحش کنم.

ویولت جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 22:41 http://taranehayesorna.blogfa.com/

سلام

خوبین شما؟
کی عروسی دعوت میشیم انشالا؟

همیشه به خاطر خدا همسرت را ببوس!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد